Επίσκεψη της Γ΄ Γυμνασίου στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά

 

Μια ξεχωριστή εμπειρία για τους μαθητές μας!

Τη Δευτέρα 31/10/22 ( τα τμήματα Γ1, Γ2) και την Τρίτη 1/11/22 (τα τμήματα Γ3, Γ4) οι μαθητές του 8ου Γυμνασίου Πειραιά πραγματοποίησαν επίσκεψη στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και έλαβαν μέρος στο τρίωρο εκπαιδευτικό πρόγραμμα από τους υπεύθυνους του θεάτρου που είχε ως στόχο την επαφή των εφήβων ( 13-16 ετών) με τη λαϊκή μας παράδοση μέσω των σύγχρονων ψηφιακών μέσων.

Η δημιουργική ομάδα του προγράμματος επενδύοντας στα καινοτόμα τεχνολογικά εργαλεία, προσπάθησε να αναδείξει βιωματικά:

α)το γεγονός ότι η παράδοση δεν είναι ένα ξεχασμένο κομμάτι της ιστορίας και

β)ότι με τα κατάλληλα εργαλεία μπορεί να είναι διδακτική και ταυτόχρονα δημιουργική.

Χτίζοντας από το μηδέν ένα έργο τέχνης, έναν ολόκληρο ψηφιακό κόσμο, οι έφηβοι κατάφεραν να αφομοιώσουν και να κατανοήσουν με μεγαλύτερη επιτυχία την πολιτισμική μας κληρονομιά αλλά και να αφήσουν ελεύθερη την φαντασία τους να ταξιδέψει, καθώς η χρήση των ψηφιακών μέσων αίρει κάθε δυνατό περιορισμό.

Το εντυπωσιακό στοιχείο του προγράμματος ήταν ότι οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν με επαγγελματίες καλλιτέχνες όλων των ειδικοτήτων(σκηνοθέτες, ηχολήπτες, χορογράφους, ηθοποιούς, σκηνογράφους) και να δημιουργήσουν στο τέλος ένα δικό τους πρωτότυπο ψηφιακό έργο που προβλήθηκε στην τάξη.

Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξεκίνησε φέτος για πρώτη φορά με το θεατρικό έργο «Γκόλφω» του Σπυρίδωνα Περεσιάδη και το δημοτικό τραγούδι «Του νεκρού αδελφού».

Ευχαριστούμε πολύ τους υπεύθυνους του Δημοτικού Θεάτρου για την θερμή φιλοξενία και ανυπομονούμε να συνεργαστούμε ξανά για να επισκεφτούμε το σημαντικό αυτό τοπόσημο της πόλης μας.

IMG 5866     IMG 5851

 

Maker Faire 2016.

Η «Maker Faire Rome 2016 ? The European Edition» είναι η ευρωπαϊκή εκδοχή της έκθεσης καινοτομίας, δημιουργικότητας και εφευρετικότητας Maker Faire, η οποία διεξάγεται από το 2006 σε διάφορες πολιτείες των ΗΠΑ και αποτελεί μια γιορτή για το κίνημα των Κατασκευαστών.

Η έκθεση οργανώνεται από το Εμπορικό Επιμελητήριο της Ρώμης και σε αυτή παρουσιάζονται καινοτόμα έργα σε διάφορους τομείς όπως: Ρομποτική, 3D-Printing, Ψηφιακή τεχνολογία, Drones, Ενέργεια, Διατροφή, κ.α.

Εκθέτες είναι μεμονωμένοι πολίτες, οργανισμοί, πανεπιστήμια, ερευνητικά κέντρα , σχολεία κ.α.

Επιλέχθηκαν 15 Ιταλικά Τεχνολογικά Ινστιτούτα, 35 Ιταλικά σχολεία και 15 σχολεία από την υπόλοιπη Ευρώπη, μεταξύ των οποίων και το 8ο Γυμνάσιο Πειραιά.

Διαβάστε περισσότερα: Maker Faire 2016.

WILLIAM SHAKESPEARE ( 1564 -1616) ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ ΜΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΟΝΕΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

WILLIAMSHAKESPEARE ( 1564 -1616)

                          ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΑ 400 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΘΑΝΑΤΟ ΤΟΥ

          ΜΙΑ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΟΝΕΤΩΝ ΚΑΙ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΩΝ

                                          ΑΠΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

                          « Είμαστε πλασμένοι από το υλικό που είναι φτιαγμένα τα όνειρα», Τρικυμία

 

shakespeare-plays

Την τρέχουσα σχολική χρονιά έχει προγραμματιαστεί να γίνει ένα εκτεταμένο αφιέρωμα στο μεγάλο Βρεττανό δραματουργό Ουίλιαμ Σαίξπηρ, με αφορμή το παγκόσμιο έτος Σαίξπηρ ( 400 χρόνια από το θάνατό του). Στα πλαίσια μιας διαθεματικής ερευνητικής εργασίας ( project), στην οποία θα συνεργαστούν καθηγητές ελληνικής και αγγλικής φιλολογίας θα γίνει μια σειρά από έξι δράσεις τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο με χρήση σύγχρονων παιδαγωγικών και διδακτικών μεθόδων ( ολιστική μάθηση, συνεργασία μαθημάτων/ ειδικοτήτων, καλλιέργεια πολλαπλής νοημοσύνης, διαθεματικότητα) και σύγχρονων μαθησιακών εργαλείων( καλλιέργεια ποικιλίας γραμματισμών,  συνεργατική μάθηση, ομαδοσυνεργατικές εργασίες, ψηφιακά εργαλεία).

Στόχος είναι από τη μία πλευρά να εμπλουτιστεί το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών  με έμφαση στην αυτενέργεια και την ενθάρρυνση πρωτοβουλιών από καθηγητές και μαθητές και να συνδεθεί με ερεθίσματα από την πολιτιστική και κοινωνική πραγματικότητα η διαδικασία της μάθησης.

 

Το ίδιο σημαντικό όμως είναι να εξοικειωθούν οι μαθητές στα πλαίσια της βασικής τους εκπαίδευσης  με την Ποίηση μέσω ενός από τους κορυφαίους , κλασικούς δημιουργούς ποίησης και θεάτρου, ελπίζοντας να ανοίξει ένα παράθυρο στην ομορφία της Τέχνης, του Λόγου, της Φαντασίας, τα οποία μπορούν να γίνουν παρηγοριά και να γεμίζουν ελπίδα και ομορφία τη ζωή τους.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

21 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016, ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ:Απαγγελία σονέτων του Σαίξπηρ και ελλήνων ποιητών

ΜΑΡΤΙΟΣ 2016: «ΙΛΙΑΔΑ» ? «ΤΡΩΙΛΟΣ ΚΑΙ ΧΡΥΣΗΙΔΑ». Συγκριτική εξέταση των δύο έργων. Η πρόσληψη της Α.Ε. Γραμματείας από τον Σαίξπηρ.

22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016: Αποφθέγματα από τον «Βασιλιά Λήρ», οι μαθητές της Γ΄ τάξης   διδάσκουν τους μαθητές της Β΄ τάξης.

22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2016: Θεατρικό αναλόγιο.

Ευριπίδη «Ελένη» - Σαίξπηρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» - Β. Κορνάρος «Ερωτόκριτος»: μια παράλληλη πορεία

Παράλληλα με τις εκδηλώσεις, οι μαθητές θα κάνουν: ένα  ταμπλό με εργασίες ( μεταφράσεις σονέτων, έργα ζωγραφικής, περιλήψεις έργων του Σαίξπηρ που είναι επηρεασμένα από την α.ε.Γραμματεία)

κατασκευή ατομικών πολύπτυχων  με Σονέτα

κατασκευή " μικρών βιβλίων" με αποφθέγματα από το " Βασιλιά Λήρ"

δύο αφίσσες

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΑΝΑΛΟΓΙΟ

Για δεύτερη χρονιά πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές της Γ΄τάξης το πολιτιστικό πρόγραμμα με κείμενα αρχαίας ελληνικής και λατινικής Γραμματείας ( Έπος, Δράμα, Ιστοριογραφία) κια θεατρικό αναλόγιο αναγνώσεων . Υπεύθυνες καθηγήτριες ήταν οι φιλόλογοι Τσαγκρίδου Κ. και Φαζάκη Μ.

Το Μάιο παρουσιάστηκε σε διασκευή στους μαθητές της Γ΄τάξης η παράσταση "Ελένη" του Ευριπίδη που διδάσκονται οι μαθητές αυτοί. Τα χορικά είχαν προετοιμαστεί κατά τη διάρκεια της χρονιάς από τις φιλολόγους των τμημάτων και απαγγέλθηκαν ομαδικά ανά τμήμα. Το Γ4 απήγγειλε την Πάροδο υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Χαραλαμποπούλου Αγγ. Το Γ2 απήγγειλε το Β΄Στάσιμο υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου κας Φαζάκη Μ. και το Γ3 το Γ΄Στάσιμο υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου Τσαγκρίδου Κ.

Τα σκηνικά, το πρόγραμμα, την αφίσα και τις μάσκες είχαν κατασκευάσει οι μαθητές που συμμετείχαν στην παράσταση, η οποία μαγνητοσκοπήθηκε από μαθητές του Προγράμματος του κινηματογράφου, με τη βοήθεια της υπεύθυνης καθηγήτριας, κας Χαραλαμποπούλου Αγγ. Τους  ευχαριστούμε πολύ για τη συνεργασία των προγραμμάτων!

 

ΜΑΘΗΤΕΣ ΣΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ ΤΩΝ ΗΘΟΠΟΙΩΝ

 

ΕΛΕΝΗ:   ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΥΛΙΖΟΥ ΚΕΛΛΥ

ΜΕΝΕΛΑΟΣ:   ΓΕΩΡΓΟΥΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ

ΘΕΟΝΟΗ: ΜΠΑΡΔΟΥΝΙΑ ΑΝΝΑ

ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ: ΤΖΟΥΛΑΣ ΣΤΕΛΙΟΣ

ΑΓΓΕΛΙΑΦΟΡΟΣ ΑΙΓΥΠΤΙΟΣ: ΚΑΦΕΤΖΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

ΔΙΟΣΚΟΥΡΟΙ: ΚΥΡΙΑΚΑΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΚΑΙ ΝΟΥΡΤΣΕΛΛΑΡΙ ΚΑΤΕΡΙΝΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΗ ΤΗΣ ΘΕΟΝΟΗΣ: ΣΑΛΑΜΠΕΡΙΤΖΕ ΑΝΗ

ΑΦΗΓΗΤΗΣ: ΧΑΛΚΙΑΣ ΣΠΥΡΟΣ

 

 

ΣΚΗΝΙΚΟ: ΚΟΝΤΡΑΡΟΥ Β. , ΣΑΛΑΜΠΕΡΙΤΖΕ ΑΝΗ

ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΑΦΙΣΣΑΣ/ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΧΑΛΚΙΑΣ ΣΠΥΡΟΣ

ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΠΕΡΙΛΗΨΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ: ΣΚΑΡΤΣΗ ΧΡΙΣΤΙΑΝΝΑ

 

ΔΙΑΒΑΖΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ «ΕΛΕΝΗ» του Γ. ΣΕΦΕΡΗ

ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ «Κι αν με βγάλανε Ελένη», στίχοι: Ισαάκ Σούσης, μουσική: Μίλτος Πασχαλίδης

 

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ " ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ"

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ : ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ:

Α. ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΙΑΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΣΤΗ ΒΕΝΕΤΟΚΡΑΤΟΥΜΕΝΗ ΕΛΛΑΔΑ

Β. ΕΥΡΙΠΙΔΗ, "ΕΛΕΝΗ"

 

Τη χρονιά 2013-2014 πραγματοποιήθηκε για τους μαθητές της Γ΄τάξης το πολιτιστικό πρόγραμμα  με τον παραπάνω τίτλο. Αυτό συνδεθηκε με το μάθημα της Αρχαίας Ελληνικής Γραμματείας και με το πολιτιστικό Πρόγραμμα " Η Αναγέννηση στην κοιλάδα του Πάδου και στο Βένετο. Οι πόλεις, η τέχνη, η λογοτεχνία", που πραγματοποιήθηκε παράλληλα στο σχολείο μας.

 Οι μαθητές εξασκήθηκαν με ασκήσεις στην ορθή εκφορά του λόγου, στην αυτοσυγκέντρωση, την εκφραστικότητα, τον έλεγχο των κινήσεών τους στα πλαίσια ενός πειραματικού Εργαστηρίου, που δε στόχευε στην παραγωγή ολοκληρωμένης παράστασης αλλά σε θεατρικό αναλόγιο.Σε αυτό το παλίσιο παρακολούθησαν διαδικτυακά έγκριτες παραστάσεις αρχαίου Δράματος ως αφόρμηση και υλικό προς επεξεργασία. Οι μαθητές κατασκεύασαν τις μάσκες τους και τα σκηνικά στοιχεία της παράστασης  (τάφος του Πρωτέα).

Η παρουσίαση έγινε στο χώρο των εκδηλώσεων του σχολείου, καθώς θεωρούμε σημαντικό να αναδεικνύονται πολλαπλές χρήσεις των σχολικών χώρων και να προβάλλεται το κτίριό του ως πολιτιστικό  κέντρο στην περιοχή που βρίσκεται. Για να αποκτήσει την ταυτότητα που στόχευε η προσπάθειά μας, έγινε αναδιάταξη του χώρου, δε χρησιμοποιήθηκαν μικρόφωνα και παρεμβλήθηκε σύγχρονη ελληνική ποίηση ενδιάμεσα στο μεταφρασμένο αρχαίο κείμενο. 

Στο αρχείο του σχολείου υπάρχει σχετικό φωτογραφικό υλικό.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Γκόβας.,Ν., " για ένα νεανικό δημιουργικό θέατρο",Αθήνα, 2002, μεταίχμιο.

Κουν., Κάρολος., "για το θέατρο"., Αθήνα,1981, Ιθάκη.

Μύρης., Κ., "Σοφοκλέους Ηλέκτρα", Αθήνα 1973, Εταιρεία Σπουδών Σχολής Μωραϊτη.

Π.Ε.Φ.., "σεμινάριο 15 Θεατρική Αγωγή και Παιδεία στο Σύγρονο Σχολείο", Αθήνα, 1991.

Φιλιππόγλου., Κ., " Από την ουδέτερη μάσκα στη ιεατρική δημιουργία", Αθήνα,2004,Πανελλήνιο Δίκτυο Θέατρο στην

                          Εκπαίδευση.

Χολέβα., Νάσια., " Εσύ όπως κι Εγώ"., Αθήνα, 2010, Πανελλήνιο Δίκτυο Θέατρο στην Εκπαίδευση.

ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ

youtube/Εθνικό Θέατρο/ Σοφοκλή Ηλέκτρα

youtube/ Εθνικό θέατρο/ Ευριπίδη Ελένη

www.hippodamos.edu.gr

www.TheatroEdu.gr